Powercommander III usb

Voor al je technische vragen over je TL

Re: Powercommander III usb

Berichtdoor bassie » 30 jul 2010, 12:47

Red Devil schreef:
Loki schreef:
Het signaal naar het dash is met dat circuit afhankelijk van de voeding toch? Stel dat die 5v 4v wordt dan is het signaal nog maar 8,4v in plaats van zo'n 12v?

Dit snap ik niet helemaal....

Maar die is wel afhankelijk van de input die hij krijgt. Ook zonder PC kan de ECU denken dat het toerental te hoog is en dus te lang inspuiten. Het zal me benieuwen of het zonder PC over is..

Wat wel apart is dat het toerental bij de PC hoger is dan de sensor kan meten. Zou een kapotte crank pos sensor juist niet zorgen voor geen of een te lage frequentie en dus toerental uitlezing?

Jammer dat ik morgen alleen het echte bokken kan uitsluiten. Ik heb mijn accu reeds aan de lader gesloten. Eigenlijk had ik moeten rijden met de accu zoals hij nu was. Ik vermoed nog steeds dat het komt door een storing in het elektronische circuit.... Motor krijgt te weinig stroom en gaat in Noodprogramma lopen. Of klopt mijn vermoeden helemaal niet en gaat je motor niet in een Noodprogramma lopen als hij te weinig stroom krijgt?

Bij bmw bv is de main thing dat de motor gaat lopen. Dus als ie te weinig stroom heeft schakelt ie automatisch alle verbruikers uit (inc lampen enzo) om de motor te kunne laten lopen. Dat ivm veiligheid. Maar das iets van de nieuwere auto's...
oude niet hoor. Maar goed....je hebt vak meerdere noodlopen. 1 is met MIL/F1 en niks aan de hand, 1 met MIL/F1 en moeilijk doen en 1 voor uitschakelen mms ivm schades....
bassie

Berichtdoor Red Devil » 30 jul 2010, 17:22

Jullie willen het niet geloven maar ik heb een ritje van 40km gemaakt en geen enkele keer heb ik mijn motor voelen bokken.
Enige wat ik merkte was dat mijn motor het niet fijn vind om constante lage snelheden te rijden... Je merkt dan dat hij gewoon wil knallen en het voelt/hoort iets minder soepel aan, maar geen gestotter/gebok of wat dan ook... Volgens mij kan ik de PC aan de wilgen hangen?

Het gebok wat ik in het begin had (2 cil. eigen) is ook geheel weg. Ik vermoed dat dit kom door mijn airbox mod. Je haalt dan wat slangetjes, kleppen ed weg.... Was bij mijn vorige TL ook al een uitkomst....

Iemand een idee wat ik kan doen met de PC? Laten repareren bij PC?
Afbeelding
Red Devil

Berichtdoor bassie » 30 jul 2010, 20:29

sla je me dood :?

denk dat opsturen (2x) en repareren net zoveel als een 2e hands kost...
bassie

Berichtdoor meylie-style » 30 jul 2010, 21:16

als tie t nu doet...lkkr zo laten, en eindelijk eens ongestoord genieten. je hebt al vaak genoeg met panne gestaan.
meylie-style
Moderator

Berichtdoor Red Devil » 30 jul 2010, 21:28

meylie-style schreef:als tie t nu doet...lkkr zo laten, en eindelijk eens ongestoord genieten. je hebt al vaak genoeg met panne gestaan.

Gaat ik ook zeker doen.... :D
Afbeelding
Red Devil

Berichtdoor Loki » 30 jul 2010, 23:45

Red Devil schreef:Ik heb inderdaad zo'n soort schema.... Maar toch wel anders.
Begrijp ik nu goed dat mijn motor minder zou stotteren als ik dat verwijder? Of geeft dit alleen de mogelijke rare toeren aan tijdens de dyno?

Had je die problemen voor het monteren van het circuit ook al? Anders als het makkelijk te verwijderen is zou ik het in elk geval proberen..

bassie schreef:Loki ook trouwens..... :)

Pardon? Zal wel loslopen hoor 8-[ Maar met de info uit het wphb en een beetje denkwerk kun je wel dingen uit sluiten denk ik.. dat kan iedereen.

Red Devil schreef:Jullie willen het niet geloven maar ik heb een ritje van 40km gemaakt en geen enkele keer heb ik mijn motor voelen bokken.
Enige wat ik merkte was dat mijn motor het niet fijn vind om constante lage snelheden te rijden... Je merkt dan dat hij gewoon wil knallen en het voelt/hoort iets minder soepel aan, maar geen gestotter/gebok of wat dan ook... Volgens mij kan ik de PC aan de wilgen hangen?

Het gebok wat ik in het begin had (2 cil. eigen) is ook geheel weg. Ik vermoed dat dit kom door mijn airbox mod. Je haalt dan wat slangetjes, kleppen ed weg.... Was bij mijn vorige TL ook al een uitkomst....

Iemand een idee wat ik kan doen met de PC? Laten repareren bij PC?

Resultaat =D>

Misschien eens kijken wat de PC op een andere S doet om uit te sluiten dat er wat verkeerd zat bij de slangenrommel/solenoids?
The coolest car alarm tester by far - TL1000S
Loki

Berichtdoor bassie » 31 jul 2010, 08:25

nou niet in een verlegen hoekkie gaan zitten he :P

idd..met boek en technisch denken kom je heel ver. Al heeft de een het meer dan de ander..
dit complimentje kostte je 50 euro :P
bassie

Vorige

Keer terug naar TL Techniek