Red Devil schreef:Loki schreef:
Het signaal naar het dash is met dat circuit afhankelijk van de voeding toch? Stel dat die 5v 4v wordt dan is het signaal nog maar 8,4v in plaats van zo'n 12v?
Dit snap ik niet helemaal....
Maar die is wel afhankelijk van de input die hij krijgt. Ook zonder PC kan de ECU denken dat het toerental te hoog is en dus te lang inspuiten. Het zal me benieuwen of het zonder PC over is..
Wat wel apart is dat het toerental bij de PC hoger is dan de sensor kan meten. Zou een kapotte crank pos sensor juist niet zorgen voor geen of een te lage frequentie en dus toerental uitlezing?
Jammer dat ik morgen alleen het echte bokken kan uitsluiten. Ik heb mijn accu reeds aan de lader gesloten. Eigenlijk had ik moeten rijden met de accu zoals hij nu was. Ik vermoed nog steeds dat het komt door een storing in het elektronische circuit.... Motor krijgt te weinig stroom en gaat in Noodprogramma lopen. Of klopt mijn vermoeden helemaal niet en gaat je motor niet in een Noodprogramma lopen als hij te weinig stroom krijgt?
Bij bmw bv is de main thing dat de motor gaat lopen. Dus als ie te weinig stroom heeft schakelt ie automatisch alle verbruikers uit (inc lampen enzo) om de motor te kunne laten lopen. Dat ivm veiligheid. Maar das iets van de nieuwere auto's...
oude niet hoor. Maar goed....je hebt vak meerdere noodlopen. 1 is met MIL/F1 en niks aan de hand, 1 met MIL/F1 en moeilijk doen en 1 voor uitschakelen mms ivm schades....

Maar met de info uit het wphb en een beetje denkwerk kun je wel dingen uit sluiten denk ik.. dat kan iedereen.