tail riser TLR

Alles over de TLR

tail riser TLR

Berichtdoor polthergeist » 07 jun 2010, 20:34

Ik ben misschien van plan om een tailriser te monteren zo dat mijn "kontje" wat omhoog komt te staan maar heeft iemand enige ervaring met een tailriser?

En maakt het uit met je uitlaten omdat die ook aan je kont vast zitten?
Laatst bijgewerkt door polthergeist op 07 jun 2010, 20:36, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding Afbeelding
polthergeist

Re: tail riser

Berichtdoor polthergeist » 07 jun 2010, 20:35

polthergeist schreef:Ik ben misschien van plan om een tailriser te monteren zo dat mijn "kontje" wat omhoog komt te staan maar heeft iemand enige ervaring met een tailriser?

En maakt het uit met je uitlaten omdat die ook aan je kont vast zitten?

hmmz. volgens mij heb ik dit in het verkeerde topic gezet... kan iemand hem verplaatsen?
Afbeelding Afbeelding
polthergeist

Re: tail riser TLR

Berichtdoor meylie-style » 09 jun 2010, 16:15

lkkr laten staan :)
meylie-style
Moderator

Berichtdoor Mrlten » 09 jun 2010, 17:25

meylie-style schreef:lkkr laten staan :)

Ik had hem al verplaatst maar niet gemeld :-"
PK's heb je geen fuck aan... paarden gaan toch niet harder dan 80
ex Kawasaki ZX6R - ex Honda CX500 - ex BMW R1100S - Suzuki TL1000S
Mrlten
Site Admin

Berichtdoor Loki » 09 jun 2010, 17:31

Je kunt het subframe omhoog brengen door bij de onderste bevestiging er wat tussen te monteren. Dan zit je inderdaad met de ophanging van de pijpen. Haal je wel de mooie lijnen uit de bike vind ik.. en het lijkt me niet zo lekker zitten.

Je kunt ook de rijhoogte aanpassen met het juk onder de tank. Hierdoor pas je wel de geometrie iets aan als je de voorkant gelijk laat staan.
The coolest car alarm tester by far - TL1000S
Loki

Berichtdoor polthergeist » 09 jun 2010, 22:37

Loki schreef:
Je kunt ook de rijhoogte aanpassen met het juk onder de tank. Hierdoor pas je wel de geometrie iets aan als je de voorkant gelijk laat staan.

welk juk? je demper? komt die daar door wel hoger te staan. het lijkt me wel mooi.. eigenlijk.
Afbeelding Afbeelding
polthergeist

Berichtdoor Loki » 09 jun 2010, 22:52

Waar de bovenkant van de schokbreker aan vast zit.. daar kun je de achterkant mee verhogen ;)
The coolest car alarm tester by far - TL1000S
Loki

Berichtdoor Vojcena » 12 jul 2010, 13:00

Hoi,

Ja, ik heb toevallig iets ervaring met tailrisers (zo... nu eindelijk weer eens een berichie van mij... :D ). Dit er ~2 j geleden opgezet.
Het rijgedrag wordt er vlgs mij niet veel beter van. Hoewel je mij niet echt als referentie kan nemen, omdat ik helaas niet superveel rij (en mijn knie ook nog niet aan de grond krijg :oops: , kan wel wheelies mk ;) ). Mijn ervaring is dat ik veel meer op het stuur leun dan zonder tailriser (ben zelf 1.80) en dit is voor lange afstanden iets vermoeiend. Anderzijds had ik wel het idee dat het insturen in bochten iets beter gaat.

Het zit er nog steeds op en wil het ooit eens afmaken :s . Er zitten nu nog steeds alu plaatjes als (nood)ophanging, dit omdat ik eerst het rijgedrag wou testen voor ik drastische maatregelen wou nemen. Ik wilde de uitlaten namelijk steiler hebben (door de bochten in te slijpen en het geheel opnieuw tig-lassen).

Zie wat foto's van mijn "tijdelijk e ;)" opgelossing, als me dit tenminste lukt (zit normaal niet veel op forums).
http://picasaweb.google.com/lh/photo/rq ... directlink

Groet Peter
Vojcena

Keer terug naar TLR