Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Alles over de TLS
Rinidpp
Contacteer:

Re: Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Bericht door Rinidpp » 17 sep 2018, 18:46

Loki schreef:Ah, chroom van je S vork slecht.. dat had ik gemist. Wel een boel geld om dat weer goed te krijgen. Er zijn ook andere coatings, vast niet goedkoper. Maar als je dan toch bezig gaat..
Agree! Het chrome is niet alleen beschadigd door een bankschroef, het is nauwelijk chrome te noemen wat er op zit.

Was ook niet van plan om zomaar iets te ondernemen, mooi de hele winter de tijd voor. Oplossingen vinden en naast elkaar zetten/houden. De poten werkten uitstekend, tot de olie er weer eens uit kwam lopen, niet zo'n heel klein beetje ook.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 19 okt 2018, 22:45

Ondertussen is het gereedschap om de voorpoten te (de)monteren klaar, zorgen dat ik het in Enschede ga krijgen. Mooi klusje voor de winter. Heb filmpje gezien waarbij het chroom van de poten behandeld wordt met atoomlijm, overtollige lijn wegsteken, nog een keer behandelen, lijkt een klote klus, maar ga het toch proberen. Het resultaat lijkt erg positief.

Ondertussen veel advies gekregen van het forum en de WA forum-groep. Mijn meisie laat het onder de 35/40graden op de voorste cilinder afweten en stottert en klappert als een grote. Eenmaal boven die temperatuur, gaat ze weer als de brandweer. De opmerking 'Bougie' nam ik direct ter harte en heb er een andere(werkende) in gedraaid. Geen resultaat.
De roestige is natuurlijk de voorste. Wel vreemd dat er kleurverschil zit in de bougies. De afstelling van Tovami op beide cilinders was redelijk gelijk vertelde ze me na de afstelling. Goede reden om daar weer een keer naar terug te rijden, de afstellingen nog eens te checken.

Afbeelding

Besluit genomen, al weer dik 10k gereden, radiatorslang eraf, vloeistof eruit, tank eraf, kleppendeksels verwijderd, dan maar kleppen stellen, bussen vervangen, compressie meten, centrale distributie tandwielen controleren.

Afbeelding

De nieuwe TL1000S muts opgezet en begonnen met het breekwerk....

De nokkenassen en bussen zien er op het eerste gezicht weer heel netjes en schoon uit.

Afbeelding

Afbeelding

De bussen zijn onderweg, pas als die binnen zijn begin ik de boel verder uit elkaar te halen. Krijg morgen een compressie meter en een meter die bij BPD van de zuiger, de kleppen gesloten de druk boven de zuiger zou moeten meten. Hiermee kan ik meten of er een klep lekt.

Ook de injectoren baarde me toch wel zorgen, met allerlei sappies gereinigd! Nu er toch maar gehaald, zal ze naar een bedrijf brengen die de boel schoonmaakt, de filters vervangt en ze controleert op de juiste werking.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De boel is behoorlijk smerig, veel zand en vuil, komt natuurlijk door al die kilometers in weer en wind. Zorgen dat de gaten die nu open staan netjes dicht en schoon blijven/zijn.

Zal me morgen eens verdiepen in alle overgebleven sensoren. Daar het WPHB bij gebruiken, kijken of ze te testen zijn, hoe, het proberen duidelijk te beschrijven.

Wordt vervolgd!

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Loki

Bericht door Loki » 20 okt 2018, 06:26

Lekker bezig weer Rini! Voorste bougie ziet bleekjes.

Als je de injectoren laat checken op opbrengst, ben ik benieuwd wat ze doen. Dacht dat de oranje 420cc @ 3 bar waren. Oudere TLS'en hebben groene injectoren met 440cc @ 3 bar.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

rayke22

Bericht door rayke22 » 20 okt 2018, 09:44

Je bent weer lekker aan't sleutelen 8) ...

Ton W

Bericht door Ton W » 20 okt 2018, 14:26

idd lekker bezig weer =D>

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 20 okt 2018, 22:31

rayke22 schreef:
20 okt 2018, 09:44
Je bent weer lekker aan't sleutelen 8) ...
Thanks! Ook echt nodig, ze begon te bokken, de geluiden die dan naar buiten komen omdat voor het niet goed doet, maakte me toch wel wat angstig, zo schop ik het blok naar de verrotting, no way!

Heb ondertussen stof genoeg om over na te denken. Alle sensoren bekeken, welke doet wat, invloeden op, maar niets wijst naar het gedrag zoals ze zich gedraagt! :s :s :s

Maar......... 8)

Sprak op WA met Peter. Morgen worden de compressiemeter en een Leak-down test set gebracht. Die dan uitvoeren om te meten of de boel down-under in orde is.
Peter schrijft, denk aan het decompressie mechaniek, die test kan je zo maar niet uitvoeren. Het kwartje viel toen nog steeds niet. Vanmiddag na een beste partij squash, met Eric, een echte automonteur aan de Grimbergen. Die zegt ineens, maar dat past precies bij jouw probleem.
Het decompressiemechaniek is mechanisch. Stel dat het niet functioneert zoals het zou moeten, het middelpunt-vliegende moment nou eens pas begint te bewegen als de boel warmer en warmer wordt, het af en toe niet werkt, dan past het gedrag van jouw motor precies bij dat gedrag van jouw meisie. Eric vroeg bij het tweede biertje: 'Op welke cilinder zit die decompressor eigenlijk', euh, de voorste! :idea:

Afbeelding

Ben nu heel erg benieuwd naar jullie reacties.

Nogmaals, bougies al even vervangen. Tja, de kleur ziet er niet zo stabiel tov elkaar uit. Eenmaal op temperatuur schreeuwt ze het uit 'hmm, waar heb ik dat meer gehoord', verder lijkt alles te functioneren.

Mijn gevoel bij een defect onderdeel, sensor zeggen dat het dan helemaal niet werkt. De opmerking van Peter dat er wellicht een vacuüm slang lekt, heb ik gecontroleerd, niks van dat alles.

Haar gedrag is dat ze moeilijk start, al bokkend en eigenlijk op één cilinder verder wil, dan ineens even mee doet, om weer bij stationair weer terug te vallen, haar nauwelijks aan de praat hou, dan als de temperatuur boven de 35/40 graden komt, ze geen slag op beide cilinders verkeerd slaat, reuze mooi ronddraait, de kraan open gaat, ze alles laat zien, voelen en horen wat ze in huis heeft. Jezus, wat een fantastisch wijf is het!

Rini

tsjoe007

Bericht door tsjoe007 » 20 okt 2018, 23:50

Ik denk effe mee Rini : een defecte bobine, een gebarsten bougiedop, slechte verbinding bougiekop-bougiekabel (klein stukkie afsnijden en dop er goed vast opdraaien) dus betreft het elektrisch gedeelte ofwel brandstofcircuit eens doorlichten : pomp, vuile filters, drukregelaar die vastzit.
Misschien zit er iets bruikbaars tussen ?
Succes met de zoektocht !

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 20 okt 2018, 23:58

tsjoe007 schreef:
20 okt 2018, 23:50
Ik denk effe mee Rini : een defecte bobine, een gebarsten bougiedop, ........

Succes met de zoektocht !
Thanks Joe! Dat zijn idd heel wat aandachtspunten. Zal ze ook zeker ter harte nemen en gaan controleren. Loop nu gewoon alles na. Ook met mijn Busa maatje Johan al afgesproken dat alle sensoren die ze kent, ik bij hem neer zal leggen, samen zullen controleren op de juiste werking.

Stap voor stap zal ik vinden wat er met haar aan de hand is.

Thanks Rini

Loki

Bericht door Loki » 21 okt 2018, 07:54

Als het decomp mech twijfelachtig is, dan zou dat te merken moeten zijn in de motorloop lijkt me? Als de voorste cilinder nul compressie opbouwt zou ie relatief makkelijk rond moeten blijven lopen. En lijkt me dat het behoorlijk naar benzine gaat meuren..?
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 21 okt 2018, 09:08

Dat laatste doet ze zeker, meuren naar benzine, alleen als ze koud is, nog niet helemaal wakker en laat ze het afweten, als dan de voorste niet mee wil werken, dan best lastig, ze loopt dan soms echt minuten op 1 cilinder, af en toe komt de voorste er even bij om gelijk te stoppen. Dan ineens (35/40graden) klapt de voorste er bij en loopt ze normaal, dan ook gelijk rustig stationair als het nodig is.

Rini

f2ride2001

Bericht door f2ride2001 » 22 okt 2018, 06:43

Ik zou met het elektrische beginnen.
Los contactie doet de raarste dingen met je motor.

Daarna dieper mechnisch gaan zoeken.
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

D81

Bericht door D81 » 22 okt 2018, 14:44

Rini bij mij hield hij als ie warm was onwijs in alleen rond de 4 a5000 toeren verders reed hij normaal. Uiteindelijk bleek het bij mij de bobines te zijn. Wie weet zit het daarin.

Ton W

Bericht door Ton W » 22 okt 2018, 15:54

Niet dat het er iets mee te maken heeft, maar ik zou de O ringen van de injectors ook ff preventief vervangen.

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 22 okt 2018, 15:56

f2ride2001 schreef:
22 okt 2018, 06:43
Ik zou met het elektrische beginnen.
Los contactie doet de raarste dingen met je motor.

Daarna dieper mechnisch gaan zoeken.
Klopt, bij Lodi gezien toen zijn accu het begon te begeven doordat de SR naar de eeuwige jachtgronden vertrokken was. Had ook bij Peter de vraag neergelegd of het wijs is om SV bougiedoppen te gaan gebruiken, wellicht ook de bobines gelijk mee te nemen.

Rini

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 22 okt 2018, 15:56

D81 schreef:
22 okt 2018, 14:44
Rini bij mij hield hij als ie warm was onwijs in alleen rond de 4 a5000 toeren verders reed hij normaal. Uiteindelijk bleek het bij mij de bobines te zijn. Wie weet zit het daarin.
Check, zie vorige bericht.

Rini

Plaats reactie