Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Alles over de TLS
Plaats reactie
Loki

Re: Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Bericht door Loki » 08 nov 2018, 22:15

1 pk bedoel ik..!
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 09 nov 2018, 07:44

Loki schreef:
08 nov 2018, 18:58
Hoe kost een decomp mech in hemelsnaam 1 pl per stuk..
Helder, snapte het eerst niet, ook in een andere modus :D

Op de TLZone en andere fora's wordt daar uitgebreid over geschreven, alleen al een tijdje geleden, 2004/2005! Zij zien/zagen het als een van de mod's die je direct zou moeten uitvoeren. Beide decomps eraf, een ander forumlid had uitgezocht dat het 1pk per decomp oplevert, hoe weet ik echt niet.

Ondertussen besloten de achterste er ook af te halen, zondag verder met haar.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Loki

Bericht door Loki » 10 nov 2018, 09:14

Wie weet.. technisch is er verder weinig veranderd toch? Of wel, die dempers?
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 10 nov 2018, 14:10

Loki schreef:
10 nov 2018, 09:14
Wie weet.. technisch is er verder weinig veranderd toch? Of wel, die dempers?
Heb omdat ik op Lelystad het circuit op ging, de alu dempers er weer op terug gezet. Zelfde issue, met of zonder db-killers.

Zal zondag eerst de injectie er weer af moeten halen, heb met m'n stomme kop de rubberringen in het inlaat spruitstuk laten zitten, de injectoren er zo weer in gezet, dat kan nooit de bedoeling zijn. Dat zal ik er dus eerst weer even af moeten halen, ringen eruit, met wat vet op de juiste manier weer op de plek zetten, toch maar even controleren.

Als het me lukt, morgen ook starten, echt heel benieuwd.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 12 nov 2018, 16:06

Me voorgenomen de garage in te duiken, er niet eerder uit te komen dan als ze klaar is om de straat op te schoppen. Tegen 13:00 de overal aan, begonnen om de voorste uitlaatnokkenas netjes terug op de plek te leggen, lagerschalen met het nodige vet erop. Door naar de achterste uitlaatnokkenas.

Afbeelding

De hefboom die door de middelpunt vliegende kracht naar buiten wordt geslingerd, heb ik er met een beste schroevendraaier afgebroken.
De zegerring moet er natuurlijk vanaf. Het mechaniek kent aan twee kanten een opening naar de nokkenas. Dat is de plek waar je kan/moet zagen.
De nokkenas goed afplekken met tape, zo kan er geen vuil en ijzervijlsel in terecht komen. De nokkenas span ik tussen twee dikke stukken rubber in de banckschroef, zo geen beschadigingen.

Afbeelding

Afbeelding

Het resultaat….

Afbeelding

Afbeelding

De stift van de achterste uitlaatnokkenas is geklonken. Krijg ik er met geen mogelijkheid uit. De stift van de voorste uitlaatnokkenas kon ik er zo uithalen. Op het forum wel even gevraagd of dat echt zo is. Jacco bedankt joh!

Afbeelding

Nokkenas op de plek leggen, lagerschalen voorzien van molybdeenvet, aanhalen met het juiste moment.

Tussendoor de injectie er weer afgehaald. Het frame weer losgeschroefd. Waarom? Ben compleet vergeten de onderste ringen te inspecteren. Die zitten in het inlaatspruitstuk. De ringen eruit gehaald, netjes ingevet(molybdeen) en de openingen ruimte voor de ringen gereinigd.

Afbeelding

Afbeelding

Controleer goed dat er geen vet op de injectiegaten zit. Plaats de injectoren met het frame soepel op de plek, frame rustig wat bewegen zodat je de injectoren de ruimte geeft zich te zetten.

De stekkers naar de injectie voorzien van vaseline, klik! Zorg voor de tijd dat je weet welke bedrading kleur op welke injector moet komen.

Afbeelding

Tijd om de deksels te sluiten, er werd net al geroepen, iets over eten, ha, wie heeft er nou honger als je kleppendeksels kan sluiten.
Daar waar de pakking komt, moeten de deksels schoon en vetvrij gemaakt worden, beetje poetswerk, maar is echt belangrijk.

Afbeelding

Dan zijn de pakkingen aan de beurt. Ook die moeten schoon en vetvrij worden gemaakt. Als dit klaar is, dan kan je de pakkingen goed invetten met molybdeenvet. De halve rondingen moet je vetvrij laten, daar komt siliconepakking op te zitten.

Afbeelding

Eenmaal de pakkingen ingevet, dan netjes en zonder al te veel weerstand op de plek leggen, bij de verdikkingen in de pakking wat extra duwen. Als laatste breng je dan op de halve rondingen een dun laagje siliconen aan.

Afbeelding

Het klepdeksel dan voorzichtig en zonder weerstand op de plek leggen. De ruimte waar de rubber ringen en bouten komen, had je natuurlijk ook al schoon en vetvrij gemaakt.

Afbeelding

Dan de ringen dezelfde behandeling geven als de pakkingen.

Afbeelding

Bouten erin, aanhalen met het juiste moment, klaar. Controleer bij het plaatsen en aanhalen goed of de pakkingen nog mooi op de plek liggen. Beter voorkomen dan genezen.

Na het sluiten van beide kleppendeksels, zijn de nieuwe bougies aan de beurt. De schroefdraad voorzien van wat kopervet, met de hand er helemaal indraaien. Daarna met een sleutel de bougie nog een kwartslag extra geven. Staat zelfs op de verpakking van de bougie.

Afbeelding

De radiator op de plek gehangen, dat is niet zo spannend. Wel de aansluitpijpen voorzien van molybdeenvet. Slangen aangesloten, klemmen erop, expansievat aangesloten, op de plek gehangen met een tyrap, koelvloeistof erin.

Afbeelding

Tank uit de schuur gehaald en aangesloten, omdat ik ook de body-sync en TPS nog wil doen, de filterbox e.d. nog maar even achterwegen laten. Het is tijd om haar van de bok af te schoppen, naar buiten te rollen. Rete benieuwd of de mod op de nokkenassen ook daadwerkelijk het probleem op zullen lossen.

Afbeelding

Denk dat je in de omgeving ruim had kunnen horen vloeken. Ze liep direct, alleen ook gelijk weer uit, huh! Opnieuw starten, weer uit, zo zeker 60 keer gestart. Dat laat trouwens ook goed zien dat de decompressie niet echt nodig is, ze draait net zo gemakkelijk rond tijdens het starten.
OK, de volgende stap is die Peter me in het begin al had doorgegeven, haal de PCIII er eens tussenuit. Yes, dat is het probleem dus, starten en gelijk lopen en blijven lopen. Opnieuw de PCIII weer terug aangesloten, zelfde probleem, die er dus tijdelijk tussenuit. Connectoren afplakken, moet Tovami opnieuw naar kijken.

Vacuumset en de dealer schakelaar aangesloten. De motor op de juiste temperatuur laten komen (85°) de body’s netjes afstellen.

Afbeelding

Tussendoor even verschillende toerentallen aanraken, opnieuw controleren, zo nodig nog wat bijstellen.

Tijd voor de TPS. Schakelaar in dealermodus, kijken waar het streepje op de teller naast de C00 staat. De procedure geeft aan bij stationair (1100rpm) moet het streepje in het midden staan, bij 1400rpm moet het streepje bovenin staan.

1100RPM.

Afbeelding

1400RPM

Afbeelding

Het is echt wel even pielen om dat goed te doen. Ook hier na verschillende toerentallen te hebben aangeraakt, opnieuw controleren of de TPS nog goed staat.

Nah ja zeg, klaar. Spullen opruimen en de boel in elkaar schroeven. Filterbox er weer op zetten, bedrading goed leggen, alle bouten aanhalen, final de kuipdelen er weer opschroeven, de stuurdemper monteren.

Geen enkel ringetje of boutje achter gebleven, het is 21:00 uur en daar staat ze weer. Kennen jullie dat ook, alsof ze je staat uit te dagen…..

Afbeelding

Snel pak aan, helm op en de straat op. Moest wel even voorzichtig de wijk uit, regen en bladeren maken het in het donker niet echt gemakkelijk.
Haar lekker warm gestookt, terug de kraan al wat verder open, ze draait echt mooi rond, reageert goed, dan moet de kraan toch maar even helemaal open, de 200km/h al weer aangeraakt. Fantastisch wijf is het toch hé!

Afbeelding

De olie komt bij deze temperaturen niet verder dan 65°, koelvloeistof niet verder dan 83°, nu was het al snel wat warmer.

Afspraak met Tovami is al bijna rond, drie uur heen en drie uur terug, wat een straf hé!

Rini

tsjoe007

Bericht door tsjoe007 » 12 nov 2018, 20:43

Dat heb je weer heel netjes gedaan Rini ! =D>
Leg tijdens de rit naar Tovami de zweep er maar eens op, kijken hoe je meissie zich gedraagt onder stress ;)
Knap werk.

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 12 nov 2018, 20:55

tsjoe007 schreef:
12 nov 2018, 20:43
Dat heb je weer heel netjes gedaan Rini ! =D>
Leg tijdens de rit naar Tovami de zweep er maar eens op, kijken hoe je meissie zich gedraagt onder stress ;)
Knap werk.
Thanks Joe!

Denk dat ik aankomend weekend, als het weer het toe laat, hier de 31 ff pak, dan hoef ik niet achterom te kijken of ik ingehaald wordt, of moet opletten op blauwe zwaailichten. Richting Emden is het mooiste stuk, lange glooiende bochten, wat lichte stijging, een kilometer voorbij Lingen een pompstation, daar de tank weer aanvullen tot de rand, verderop de kant van Enschede weer opdraaien, dan bij Gronau een keer of drie het klaverblad pakken, laatste stukkie naar huis. Heb er alle vertrouwen in.

Rini

Ton W

Bericht door Ton W » 13 nov 2018, 19:50

Goed bezig weer Rini 8) Ik doe je dit niet na hoor!
Tovami ga ik deze winter ook heen, laatste keer met deze is 14jaar geleden...
Waar bestel jij je Motul 10W40 tegenwoordig? Ik moet ook weer eens gaan bestellen namelijk.

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 14 nov 2018, 14:44

Ton W schreef:
13 nov 2018, 19:50
Goed bezig weer Rini 8) Ik doe je dit niet na hoor!
Tovami ga ik deze winter ook heen, laatste keer met deze is 14jaar geleden...
Waar bestel jij je Motul 10W40 tegenwoordig? Ik moet ook weer eens gaan bestellen namelijk.
Hey Ton,

Tovami gaf aan dat ze nu even op vakantie zijn, maar rij ik daar zo snel mogelijk naar toe. Hou ik jullie van op de hoogte.

Olie bestel ik overal waar het de beste prijs heeft. De Motul maakt het blok brandschoon van binnen. De specs zijn ook enorm goed.

https://www.deolieconcurrent.nl/product ... Liter.html (€58,=)

http://www.oliehandel.nl/motul/motul-300v-10w40-4t (€49,=)

Laatste bestelling in Duitsland gedaan, adres kan ik even niet vinden, betaalde in combinatie met andere olie toen voor 4Liter €42,=

Blijven zoeken is the magic word.

Rini

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 09 dec 2018, 22:17

Al een paar dagen op de loer gelegen, ze moet de straat op, laten zien dat ik het goed gedaan heb, de pakkingen moeten worden na gelopen, koel systseem volledig ontlucht, temperatuur controleren, expansievat in de gaten houden, alle bouten en moeren die los geweest zijn controleren of ze blijven zitten.

Tegen 13:00 brak de zon door, echt maar even hoor, maar genoeg reden om haar buiten warm te laten draaien. Ski ondergoed aan, leren pak en het regenpak erover. Die laatste laat en geen water, maar ook geen wind door, warmte blijft binnen, het proberen waard.

Eerst maar naar Duitsland, het regende al, rustig aan, banden niet op spanning en temperatuur, ze reageert voortreffelijk. Beetje brandstof erin.

Afbeelding

Knallen maar. In Duitsland is zondags nooit iets te doen, de B-wegen erg overzichtelijk, de kraan kan al wat verder open. Verderop de Achterhoek in gedoken, daar de kleine wegen op gezocht, heerlijk gestuurd, ondanks het water.

Ergens achteraf een checkup gedaan, moest zelf zeiken als een reiger. Ook de temperatuur op laten lopen naar een kleine 109 graden, het ziet er echt goed uit, pakkingen allemaal dicht, slangen overal warm, genoeg vloeistof, dan moet ze er zo maar weer aan geloven.

Afbeelding

Kwam nog mooie Laverda tegen, 1000 drie cilinder, aan de dempers te zien een Jota! Blijf het een mooi ding vinden. Zit met drie in één bijna net zo'n sound in als onze meiden.

Afbeelding

Natuurlijk even volle pot geweest, heerlijk dat schreeuwen wat ze doet, ze beweegt en laat voelen dat ze (ik ook dus) helemaal in d'r element is.

Zou er thuis eigenlijk moeten schoonmaken, eerst maar naar binnen, op de bok, laatste checkup, all is OK. Wat een top wijf!

Afbeelding

Beetje zand overal, als het droog is, borstel erover en weg is het.

Afbeelding

Toch weer even 80km gedaan, door het regenpak niet koud, heerlijk gereden.

Rini

Plaats reactie