Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Alles over de TLS
Plaats reactie
Rinidpp
Contacteer:

Re: Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Bericht door Rinidpp » 10 feb 2016, 09:42

Klopt Andrew, de boel redelijk goed voor bereid. Vorige eigenaar had aangegeven dat in 2013 de kleppen door een dealer gesteld waren. Gezien de te kleine klepspeling van de voorste uitlaat klep, hebben ze dat in ieder geval niet goed gedaan. Te weinig klepspeling betekent verbrande klep.

Zal nu eerst de plaatjes documenteren, dan omrekenen naar nieuwe, kijken of er iets uitwisselbaar is.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Andrew82

Bericht door Andrew82 » 10 feb 2016, 10:17

Misschien heb je hier nog wat aan, scheelt rekenen :D

Afbeelding
Afbeelding

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 10 feb 2016, 10:28

Thanks Andrew,

Had de tabel al wel op papier afgedrukt, nog niet naar gekeken hoe te gebruiken. Vanmorgen snel langs de TL met de camera, foto's maken van de plaatjes, helft is te donker, zal ze er dus toch uit moeten halen, micrometer bij houden, sommige zijn niet te lezen.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 08 mar 2016, 19:32

Ondertussen stromen de onderdelen binnen, Peter bedankt voor de bussen en stelplaatjes, het extra rekenwerk. Ook de pakkingen zijn bijna allemaal binnen.

Afbeelding

Afgelopen zaterdag de tank opgehaald. Die moest over gespoten worden, hadden ze echt niet goed gedaan, de spuiter niet, de dealer ook niet, hoppa, gewoon er op zetten. Heb ik de tank thuis liggen, valt er een plakbandje onder vandaan, zit rubber in, andere rubbers pleithuizen. Gebeld, maar niet thuis: 'Dan zal het er ook niet bij hebben gezeten!' was het antwoord. Nog aan gedacht, zal ik het er uit/af halen, nah ja, besteld bij Hans van Wijk, jongens doen het erg goed, juiste afspraken, levering en advies. Ook weer een TLS tankpad mee laten komen, mijn dealer gaf aan dat hij dat niet wilde regelen.

Afbeelding

Morgen vrij genomen, eerst hardlopen, dan nog wat locktite scoren, moet de dynamo nog wisselen in de linkercarterhelft, moet met locktite vast worden gezet. Stelplaatjes en bussen plaatsen, nokken op tijd zetten en meten of ik het goed gedaan heb. Dan wachten op de klepdeksel-bougie pakking, de enige die ze niet meegeleverd hebben, ze kan dus nog niet praten. Pas als de kleppendeksel er weer op zit, zal ik de radiator en slangen weer op de plek zetten, vullen, dan mag ze proberen te praten, ontzettend zin in.

Rini
Laatst gewijzigd door Rinidpp op 16 aug 2017, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Andrew82

Bericht door Andrew82 » 09 mar 2016, 07:46

Zie ik het goed dat je de "oude" brandstofpomp-pakking hebt - dwz met los rubber en los alu grondplaat? Er is namelijk een betere beschikbaar OEM Suzuki.

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 09 mar 2016, 17:32

Nee Andrew, tank is door dealer gespoten, heb ik geen pakkingen voor gehaald.

Vandaag de waterpompdeksel met nieuwe pakking gemonteerd, de plaatjes en bussen geplaatst, de boel op tijd voor de voorste cilinder, nokken plaatsen, lager schalen er op, bouten vast, hele slag naar de achterste cilinder, plaatjes, nokken en lager schalen geplaatst.
Opnieuw de kleppen gecontroleerd, helemaal top, alles ligt nagenoeg tussen de marges. Ik ben blij.

Bijzonder aan de montage van de nokken is, dat je het 'A' merkteken op het centrale nokkentandwiel niet kan zien. Wel is er witte lak op het tandwiel gezet, op het achterste tandwiel staat op dezelfde plek de witte lak. Vervolgens zoals beschreven de nokken met strepen parallel aan de bovenkant kop er in leggen, hele slag maken, achterste cilinder de nokken er op de juiste manier inleggen, ook zorgen dat de strepen parallel liggen aan de bovenkant cilinderkop.
Erg lastig met het blok in het frame is om te zien bij de achterste nok, of de strepen goed parallel liggen, het frame zit er namelijk voor. Met een dun stukje metaal, gecontroleerd.
Olie over de tandwielen en nokken, de boel een paar keer ronddraaien.
Nu de nokken van de voorste cilinder op de juiste plek zetten, speling controleren, dan de achterste nokken goed zetten, speling controleren.

Moest ook het linker carterdeel wisselen. Dat betekent de dynamo omwisselen. Bij het demonteren van het carter, kwamen er twee tandwielen naar buiten, een bus en twee ringen. Hmm, het wphb moet daar maar duidelijkheid over geven, goed at ik het controleerde, want.... er zit voor het tussentandwiel wat van de startmotor afkomt een bus in het carterdeel, die had ik niet gezien, werd duidelijk op het overzicht. Bus er uit en naar het nieuwe carterdeel. Locktite erbij, dan dat deel weer snel dicht, kan er niets meer uitvallen, ook geen rotzooi er in komen.

Wachten op de bougiegat klepdekselpakking, dan kan ze dicht! Vandaag mooi opgeschoten.

Rini

Loki

Bericht door Loki » 09 mar 2016, 21:35

Dat tussentandwiel is een soort koppeling om abrupte gedrag van de starter te temmen. En locktite rond die bus is niet verkeerd denk. Zeker als het kan drogen met de as erin om te centreren.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Mike88

Bericht door Mike88 » 10 mar 2016, 11:36

[quote="Rinidpp"]Ondertussen stromen de onderdelen binnen, Peter bedankt voor de bussen en stelplaatjes, het extra rekenwerk. Ook de pakkingen zijn bijna allemaal binnen.

Afbeelding

Rini,

ik ga vandaag met precies dezelfde klus bezig, waar heb je alle pakkingen vandaan, CMSNL?
EVIL TWIN SUPERBIKE

Mike88

Bericht door Mike88 » 10 mar 2016, 11:37

laat maar, Hans van Wijk zie ik op de verpakking staan ;) alhoewel ik nergens op hun site pakkingen etc kan terugvinden
EVIL TWIN SUPERBIKE

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 10 mar 2016, 23:01

Hoi Mike,

Telefonisch contact met Sjef of Maarten van het onderdelen magazijn, ze hebben het zo geregeld, kan je goede afspraken mee maken. Netjes thuisgestuurd. Denken met je mee, echt goede mannen bij HvW.

Suc6 met het dichtmaken.

Rini

MalukuMiel

Bericht door MalukuMiel » 11 mar 2016, 09:44

Rinidpp schreef:Hoi Mike,

Telefonisch contact met Sjef of Maarten van het onderdelen magazijn, ze hebben het zo geregeld, kan je goede afspraken mee maken. Netjes thuisgestuurd. Denken met je mee, echt goede mannen bij HvW.

Suc6 met het dichtmaken.

Rini

Ja klopt allemaal. Ik kom er ook graag (tis voor mij om de hoek :D). Hele goeie service verlenende ze daar.
Afbeelding Krèg ut hein en weah! Muh raujuh Tei El is tòg snellâh....;)

Pedrodetski
Site Admin

Bericht door Pedrodetski » 11 mar 2016, 10:13

Rinidpp schreef:Nee Andrew, tank is door dealer gespoten, heb ik geen pakkingen voor gehaald.

Vandaag de waterpompdeksel met nieuwe pakking gemonteerd, de plaatjes en bussen geplaatst, de boel op tijd voor de voorste cilinder, nokken plaatsen, lager schalen er op, bouten vast, hele slag naar de achterste cilinder, plaatjes, nokken en lager schalen geplaatst.
Opnieuw de kleppen gecontroleerd, helemaal top, alles ligt nagenoeg tussen de marges. Ik ben blij.

Bijzonder aan de montage van de nokken is, dat je het 'A' merkteken op het centrale nokkentandwiel niet kan zien. Wel is er witte lak op het tandwiel gezet, op het achterste tandwiel staat op dezelfde plek de witte lak. Vervolgens zoals beschreven de nokken met strepen parallel aan de bovenkant kop er in leggen, hele slag maken, achterste cilinder de nokken er op de juiste manier inleggen, ook zorgen dat de strepen parallel liggen aan de bovenkant cilinderkop.
Erg lastig met het blok in het frame is om te zien bij de achterste nok, of de strepen goed parallel liggen, het frame zit er namelijk voor. Met een dun stukje metaal, gecontroleerd.
Olie over de tandwielen en nokken, de boel een paar keer ronddraaien.
Nu de nokken van de voorste cilinder op de juiste plek zetten, speling controleren, dan de achterste nokken goed zetten, speling controleren.

Moest ook het linker carterdeel wisselen. Dat betekent de dynamo omwisselen. Bij het demonteren van het carter, kwamen er twee tandwielen naar buiten, een bus en twee ringen. Hmm, het wphb moet daar maar duidelijkheid over geven, goed at ik het controleerde, want.... er zit voor het tussentandwiel wat van de startmotor afkomt een bus in het carterdeel, die had ik niet gezien, werd duidelijk op het overzicht. Bus er uit en naar het nieuwe carterdeel. Locktite erbij, dan dat deel weer snel dicht, kan er niets meer uitvallen, ook geen rotzooi er in komen.

Wachten op de bougiegat klepdekselpakking, dan kan ze dicht! Vandaag mooi opgeschoten.

Rini
Nagenoeg tussen de marges? Dus net erbuiten?! Dat zou niet goed zijn hoor......
Ik neem trouwens aan dat je de markeringen op het vliegwiel uiteindelijk wel hebt kunnen vinden?
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 11 mar 2016, 23:35

Ja, druk me natuurlijk verkeerd uit, alle klepspeling liggen tussen de marges, kan niet mooier zo, was ook de bedoeling.

Nieuwe bougie pakkingen zijn ook binnen, hoe monteer jij de pakking, alleen de rondingen met vloeibare pakking, of smeer die helemaal in? Net gelezen dat je de pakking in moet vetten, de rondingen met vloeibaar moet doen!

Ja, de markering op het vliegwiel gevonden, was helder, alleen de markering op het centrale nokkenwiel, was niet te zien, kan je niet zien, totdat ik de lak op de tandwielen zag, ook van de andere cilinder. Kraak helder, nokken er in gelegd, slagje draaien, achterste nokken. Goed in de olie, paar keer rondgedraaid, klepspeling gemeten, top voor elkaar.

Nu uitkijken naar tijd, dan kan ik haar dichtmaken, koelvloeistof er in, tank d'r op en vragen of ze wil praten!

Rini

lazo

Bericht door lazo » 11 mar 2016, 23:41

Vind ik leuk =D>

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 11 mar 2016, 23:48

Ben jij al verder 'Lazo'? De boel opnieuw op tijd kunnen zetten, als ik je ergens mee helpen kan, laat me het weten!

Rini

Plaats reactie