Onbekend is onbemind

Voor de nieuwe TL'ers, stel jezelf voor! met leuke picture natuurlijk.
Notmyfirsttwin
Contacteer:

Onbekend is onbemind

Bericht door Notmyfirsttwin » 03 jun 2019, 10:39

Goedemorgen allen,
Ik ben Raymond, 37 jaar oud en kom uit Apeldoorn. In de laatste jaren vooral veel GSX-R en gereden en een paar grote twins (Vulcan en Virago). Na bij mijn laatste twee gixxers besloten om niet meer op supersport te stappen (2 x 2 maanden zonder rijbewijs is verre van ideaal). Dus lange tijd op zoek geweest naar een alternatief wat me toch dezelfde grijns op mijn gezicht brengt maar waarmee niet noodzakelijk hard gereden hoeft te worden voor die grijns. (Rij eens 30-50 op een gsx-r600 door het centrum, weinig lol aan). Gekeken naar supermoto (die gedachte blijft nog even), enduro en zelfs een tijdje Goldwing gereden. Mijn allerlaatste motor was een VN1500 Classic maar die kon me niet bekoren en heb ik na twee maanden een schop gegeven, nul komma nul fun. Wel veel bekijks met al dat chroom. Afgelopen vrijdag eens op een TL1000S gereden. Een 97-er met een set Yoshimura slipons. :D :D :D :D :D dus.
Maar de motor verkeerde gezien de vraagprijs in een naar mijn mening TE slechte staat van onderhoud. Alle onderhoudsitems zoals ketting, tandwielen, banden etc waren tot op de draad toe versleten en dat geeft voor mij toch vaak een beeld hoe men met de motor is omgegaan. Ik bedoel, als je bezuinigd op zaken als banden en remmen, waar bezuinig je dan in vredesnaam nog meer op :( .
Maar vanavond ga ik wederom even proefrijden (wederom een rode) en in principe is de deal uitsluitend nog afhankelijk van de proefrit. Vraagprijs redelijk, uiterlijke staat op foto's goed. (Heb de verzekering reeds aangevraagd, zo zeker ben ik van mijn zaak). Maar goed inmiddels nieuwe banden besteld en een nieuwe kettingset. (Deze zijn volgens de verkoper nog redelijk en vaak betekend dat vernieuwen). Maar goed de afgelopen dagen veel gelezen op dit forum en ik kom steeds weer terug op de shimbuckets. Waar bestel ik die?? Ik heb ze nog niet kunnen vinden en vervang ze dan liever preventief dan dat ik de schade afwacht.

tsjoe007

Re: Onbekend is onbemind

Bericht door tsjoe007 » 03 jun 2019, 13:42

Hoi Raymond.
Succes met de proefrit en hopelijk voor jou gaat de deal door.
Eén keer een extra grondig onderhoud als start en je kan er jaren probleemloos van genieten.
De shimbuckets kan je hier via Peter - Pedrodetski in een ruilsysteem aanschaffen.
Neem maar eens contact met hem op, hij heeft dacht ik ook een webshop.

Loki

Bericht door Loki » 03 jun 2019, 19:57

Er zijn nog een aantal andere items die het bekijken waard zijn. Thermostaathuis modificatie, terugroep actie tank, ecu (code eindigt op f00 of f01) '97 blok sowieso wat gevoeliger voor ellende dan latere modellen dus beetje voorzichtigheid is wel geboden. Het is wel de meest enthousiaste van het stel :badgrin:

Zou wel voor een andere verhouding dan origineel gaan als er een nieuwe kettingset op moet. Rij zelf met 17:43.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 03 jun 2019, 22:25

Hey Raymond,

Mooie story aan brommers en boetes waarschijnlijk. Minder man. Moet je toch waarschuwen over de verschillende karakters van de TLS/R. Mijn vorige motor was een Haysbusa, daar kan je ook echt heel lekker en snoeihard mee rijden. Daarnaast mijn oude liefde erbij gekocht en na twee maanden beide telkens op hetzelfde stuk bereden te hebben, was de Busa weg.
De TLS heeft een ranzig uitdagend karakter, voor ik het wist lag de eerste bekeuring van over de €400 al in de bus, over de rest maar niet te spreken. Afgelopen jaar (2018) is het gelukkig iets beter gegaan met me. Het scheelt, woon in Enschede en binnen 10km op de 31, waar je zo hard mag rijden als je maar wil, dat kan ze trouwens als de beste, heerlijk om haar en mijzelf helemaal uit ons dak te laten gaan.

Suc6 met je zoektocht, hoop dat je een mooie TLS gaat vinden. De buckets zijn goed te controleren, ook echt niet vergeten, zou zonde zijn.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

loebassie

Bericht door loebassie » 03 jun 2019, 23:51

hij heeft een mooie gevonden hoor ! :-"
TL1000S gehad.. nu alweer op weg naar de #1 R
self-claimed modern day TL savior

tsjoe007

Bericht door tsjoe007 » 04 jun 2019, 00:15

:lol: ;)

Notmyfirsttwin
Contacteer:

Bericht door Notmyfirsttwin » 04 jun 2019, 01:52

https://maatwerk-webdesign.nl/fotostl/IMG_1521.jpeg
Morgen. komen natuurlijk de echte foto's. Sorry, pas net binnen even een beetje leren kennen. Morgen weer een dag

Notmyfirsttwin
Contacteer:

Bericht door Notmyfirsttwin » 04 jun 2019, 12:56

Loebassie, toevallig een idee welk tandwiel er nu voor op zit (achter is in ieder geval 38)

loebassie

Bericht door loebassie » 04 jun 2019, 13:02

standaard vertanding 17/38
hoezo, gaat ie niet op zijn achterwiel :D

kwam er achter dat ik ook nog 'n tool voor het verstellen van de bitubo rear shock heb liggen.

Notmyfirsttwin
Contacteer:

Bericht door Notmyfirsttwin » 04 jun 2019, 17:10

Dat heb ik nog niet geprobeerd. Eerst nieuwe banden en remmerij erop :D

Wel even dempers gepoetst, bugspoiler gemonteerd en nieuwe wol in de dempers natuurlijk. Inmiddels net geen 150KM gereden, geen noemenswaardige problemen. In de vrij zetten is wel pure ellende :(

En zoals beloofd een paar fotootjes.AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

loebassie

Bericht door loebassie » 04 jun 2019, 17:18

in ze vrij zetten moet je rijdend (laatste meter uitrollend dan wel te verstaan) doen..

dus voordat je compleet stilstaat moet je deze in zijn vrij hebben (kwestie van wennen) of het wromwiel goed afstellen.. maar als je daaraan begint kan de koppeling weer gaan slippen. ik vond het prima te doen.

gewoon terugschakelen en gebruik maken van de motorrem4-3-2-1 en vlak voordat je stilstaat tikkie naar N. dat is truck!

je zit niet stil hé..wat gaan je doen met de remmen ? sbs blokken vertragen echt goed, vloeistof is nieuw aangezien die rempomp er net 4 maanden op zit. ;)

Notmyfirsttwin
Contacteer:

Bericht door Notmyfirsttwin » 04 jun 2019, 19:03

De remmen kwestie van remblokken, zit voor nog zo’n 2,5mm op, remmen overigens prima. Wormwiel eerst maar ff uitzoeken, iets wat werkt ga ik liever niet slopen en idd vrij zetten tijdens het rijden is prima te doen. Verder wil ik het blok na de zomer volledig opnieuw in de lak zetten evenals radiateur en oliekoeler. En hopelijk heb ik tot ook de andere kappende binnen zodat ik de motor wat kan aanpassen. Maar nu eerst genieten van mooie weer en dus gewoon rijden

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 04 jun 2019, 20:53

loebassie schreef:
03 jun 2019, 23:51
hij heeft een mooie gevonden hoor ! :-"
Zoiets dacht ik al te lezen! Mooi man!

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 04 jun 2019, 20:55

Notmyfirsttwin schreef:
04 jun 2019, 19:03
De remmen kwestie van remblokken, zit voor nog zo’n 2,5mm op, remmen overigens prima. Wormwiel eerst maar ff uitzoeken, iets wat werkt ga ik liever niet slopen en idd vrij zetten tijdens het rijden is prima te doen. Verder wil ik het blok na de zomer volledig opnieuw in de lak zetten evenals radiateur en oliekoeler. En hopelijk heb ik tot ook de andere kappende binnen zodat ik de motor wat kan aanpassen. Maar nu eerst genieten van mooie weer en dus gewoon rijden
Zo is het joh, eerst maar eens genieten van de power en het karakter van de S. Je hebt een mooi exemplaar te pakken.

Veel rij/sleutel/poets plezier!

Rini

Notmyfirsttwin
Contacteer:

Bericht door Notmyfirsttwin » 06 jun 2019, 17:16

Zojuist even mijn TPS afgesteld (stond laag) en mijn Gasklephuizen gesynchroniseerd. Wereld van verschil in gasrespons en vooral veel vlakker stationair. Nog niet gereden. Voorste cilinder scheelde rond de 30 op de carbtune, achterste 22 dus kon het niet met alleen het vacuüm regelen.

Plaats reactie